Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Změny klimatu tříd druhého stupně základní školy způsobené distanční výukou
Šrámek, Josef ; Liška, Roman (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou změny klimatu třídních kolektivů způsobené distanční výukou. Výzkumné šetření se zabývá souvislostmi mezi fungováním třídních kolektivů v dnešní době a sociálními vazbami mezi žáky, které byly narušeny distanční výukou. Zabývá se klimatickými typy školního prostředí, jejich pozitivy i negativy. Objasňuje role jednotlivých pracovních pozic školy a vysvětluje kompetence a možnosti vlivu těchto postů na ovlivňování třídního klimatu. V poslední části teoretické části pak nastiňuje možnosti diagnostických šetření ve školním prostředí a výběr pro výzkumné šetření této práce. Výzkum se uskutečnil pomocí kvantitativního dotazníkového šetření formou elektronického dotazníku uzavřenými otázkami. Respondenty byli žáci 8. ročníku základní školy. Výsledky šetření byly interpretovány pomocí výsečových grafů a okomentovány. Odpovědi, které vybočovaly z průměru ostatním respondentů, byly porovnány s dalšími odpověďmi konkrétních respondentů, zaneseny do grafu a následně okomentovány. Jako poslední kritérium bylo stanovení směrodatné odchylky pro zjištění míry rozptylu odpovědí jednotlivých respondentů. Na stanovené výzkumné otázky bylo na základě výsledků šetření odpovězeno, stejně tak byla vyřešena hypotéza. Následně byla doporučena opatření, možnosti a návrhy řešení pro...
Akontabilita veřejné a soukromé základní školy
Čermáková, Olga ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá akontabilitou školy. Zkoumá akontabilitu jako jev, který existuje, ale není v praxi české školy explicitně vyjádřen a systematicky začleněn do procesu manažerského řízení. Práce shrnuje známé poznatky a přístupy k akontabilitě v českém i zahraničním prostředí a jejich souvislost s řízením školy. Cílem kvalitativního výzkumu je přispět k rozšíření odborného poznání v této oblasti. V případové studii školy veřejné a soukromé jsou identifikovány vnější subjekty akontability těchto škol, jejich hlavní zájmy, které jsou následně komparovány. Práce je určena pro ředitele škol, přináší detailnější pohled na akontabilní nároky vnějších subjektů školy veřejné i soukromé, nabízí konkrétní postupy a doporučení managementu školy, které lze považovat za akontabilní jednání vzhledem k vnějším subjektům školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Akontabilita, zúčtovatelná zodpovědnost, autonomie, akontabilní jednání, periodické hodnocení, vnější subjekty školy, management školy
Skryté kurikulum a možnosti jeho ovlivňování z různých stupňů organizační hierarchie
Paulů, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
V teoretické části práce je provedena rešerše pojmů kurikulum a skryté kurikulum. Následuje přehled manažerských funkcí, které ovlivňují skryté kurikulum základní umělecké školy. Dále jsou vyjmenovány oblasti, kterými je výuka v ZUŠ specifická. V empirické části práce vychází z dat zjištěných ve výzkumném dotazníkovém šetření a z dat získaných v rozhovorech, které byly provedeny na náhodném vzorku respondentů z řad ředitelů, zástupců, vedoucích oddělení a pedagogů ZUŠ. Cílem výzkumu je porovnat zda a v jaké míře se respondenti podílí na činnostech, které mohou ovlivňovat skryté kurikulum v ZUŠ. Činnosti ovlivňující skryté kurikulum z různých organizačních pozic byly určeny na základě rozhovorů s respondenty v předvýzkumu. Práce přináší výklad pojmu kurikulum a skryté kurikulum. Rešerše pojmů byla provedena na základě použití naší i zahraniční odborné literatury. Následně jsou seřazeny manažerské činnosti týkající se řízení kurikula v ZUŠ.
Kritéria výběru zástupce ředitele
Janušová, Lada ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kritérii výběru nejbližšího spolupracovníka ředitele školy, přesněji člena top managementu školy, zástupce, v základních a mateřské škole v okrese Benešov. Zjišťuje, zda mají ředitelé kritéria při výběru zástupce, zda zohledňují při výběru více osobnostní nebo odborné kvality. Kvalitativně provedený výzkum formou případové studie ukazuje, že oslovení respondenti měli při výběru určitá kritéria, jelikož je pro ně výběr schopného a erudovaného spolupracovníka na pozici zástupce ředitele velmi důležitý. Podklady, které mi při rozhovorech byly poskytnuty, ukázaly, jak velkou odpovědnost má zástupce, co všechno musí v rámci pracovní funkce zvládnout a jak je pro ředitele zástupce potřebný. KLÍČOVÁ SLOVA: Kritéria výběru, ředitel školy, zástupce školy, kompetence, personalistika, management školy
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
Kompetence zástupce ředitele základní školy
Kreisingerová, Milena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá v současné době stále ještě nepříliš jasným pojetím funkce zástupce ředitele v základní škole. Zjišťuje, jaké kompetence jsou na tyto pracovníky delegovány, zda rozsah jejich činnosti ovlivňuje velikost školy a případný počet zástupců. Na vybraném vzorku základních škol z celé České republiky byla zkoumána a následně popsána současná praxe v základních oblastech řízení školy. Předkládaná práce byla zpracována s využitím dostupné odborné literatury a volně přístupných internetových zdrojů vztahujících se k dané problematice. Vychází z obecně platných právních norem a specifických zákonů upravujících oblast školství. Kvantitativní výzkum byl realizován výběrovým šetřením a dotazníkovou formou v internetovém prostředí. Byl zaměřen na současné pojetí funkce zástupce ředitele v základní škole a zjišťování rozsahu jeho kompetencí v základních oblastech řízení školy a na zjišťování konkrétních činností obsažených v pracovní náplni. Oslovenými respondenty byli zástupci ředitele základní školy. Byly zkoumány také jejich názory na možné vymezení a právní zakotvení této pracovní pozice a zastoupení studujících a absolventů studia v oboru managementu. V realizované analýze výzkumného šetření byly vyhodnoceny a popsány výsledky zjištěné ve výběrovém a dotazníkovém šetření. Na jejich...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.